Årsmöte 2018

postad i: Nyhet 0

Rapport från föreningens årsmöte 2018

Skellefteå Fotbollsförenings årsmöte rapporterar positiva besked.

– Vi går stärkta ur verksamhetsåret 2017, sportsligt, organisatoriskt och ekonomiskt, berättar föreningens ordförande Fredrik Sundvall och fortsätter:

– Vi växer på alla plan.

Föreningens verksamhet och målsättningar för 2018 redovisades

– Vi har jobbat fokuserat med att få till en stabil ekonomi. Det är en förutsättning för att kunna vidareutveckla vår verksamhet, berättar Robin Hällsten, ekonomiansvarig i föreningen.

– Vår förening bygger på en tydlig värdegrund, ett sätt att vara. Vi vill med fotboll stärka regionen. Jag vill understryka att vi är en förening där alla oavsett bakgrund är välkomna. Vi erbjuder breddverksamhet i åldrarna 5-14 år för både killar och tjejer och en elitsatsning från 13 års ålder på pojksidan. Vår kärnverksamhet fotboll kompletteras med massor av olika projekt, inte minst Hela Spelaren. Kortfattat utbildar vi våra aktiva och ledare i olika frågor till att bli bättre människor både på och utanför planen, menar Fredrik Sundvall.

Läs mer om projektet här Hela spelaren.

Certifierad Akademi – Tipselit

Vår målsättning är att på sikt vara norra Norrlands bästa fotbollsakademi. Under året har vi lyckats ta ytterligare steg. Vi är idag en av ca 60 st Tipselit certifierade föreningar i Sverige. Vi har lyft oss till en nivå som är jämförbart med klubbar i både Superettan och Allsvenskan. Vi ska känna oss stolta men inte nöjda. Vi är ödmjuka inför att det finns mycket kvar att göra.

Elitfotboll i Skellefteå

Vi har en hög ambition att skapa elitfotboll i Skellefteå, men för att lyckas krävs tålamod och att vi kvalitetssäkrar det vi gör, att vi gör allt lite bättre. Vi vill skapa en kultur att gå på fotboll, Rekordmatchen är ett sånt initiativ, där våra sponsorer hjälper till att bidra med gratis entré så att det ska vara tillgängligt för alla. Sen hjälper Ettanfotboll bl.a. till med att höja vårt marknadsvärde genom att livesända alla matcher på nätet. Vi hoppas att det ska skapa ett större intresse för våra matcher när man även kan följa lagets bortamatcher.

– Med avancemanget till division I kommer nya utmaningar som vi måste hantera. Jag är övertygad om att vi kommer lyckas med hjälp av våra samarbetspartners och alla fantastiska ideella eldsjälar, säger en inspirerande ordförande.

100-års jubileum

Vår förening fyller 100 år om tre år, då är siktet inställt, då ska vi vara redo att ta steget till Superettan.

– Nu ser vi fram emot div 1 premiären på Electrolux Home Arena den 7 april. Vi ses på solläktaren, avslutar Sundvall.