Pressmeddelande: Samhällsinsatsen tar paus

postad i: Nyhet 0
Med anledning av spridningen av Covid-19 väljer vi att tills vidare pausa vårt sociala projekt Samhällsinsatsen. Aktiviteterna som är inplanerade under våren skjuts upp på obestämd tid. De kvarvarande träffarna kommer att planeras in på nya datum när läget i samhället tillåter.
Vi har noga följt regeringens, Folkhälsomyndigheten, Riksidrottsförbundet och Svenska Fotbollsförbundets rekommendationer och riktlinjer. I förra veckan togs beslutet att gymnasieskolan i Skellefteå ska bedriva sin undervisning på distans och i helgen uppdatarade Fotbollsförbundet sina riktlinjer med följade formulering:
”Vår bedömning just nu är att det fortfarande är möjligt att spela och träna fotboll både på senior- och ungdomsnivå. Däremot avråder vi från alla typer av möten och sammankonster som inte är direkt verksamhetskritiska”
Det gör att vi från ohc med idag, måndag den 23/3 2020 väljer att skjuta upp Samhällsinsatsen. Beslutet gäller tills vidare och gäller samtliga aktiviteter (Läxläsning, Vintergatan, Besök på Äldreboende och Tisdagsklubben).
Det tycker vi såklart är väldigt tråkigt, men nödvändning utifrån situationen. Vi hoppas från förståelse från samtliga inblandade.
Har ni några frågor kring detta var vänlig kontakta Jacob Stephenson som är projektledare för Hela Spelaren.